haarlemmermeerlijnen.nl

Zakelijke informatie online

De toegevoegde waarde van een live chat bij bloembinderijen

2 min gelezen

Online retail is erg gegroeid en de klanten willen, net zoals in de fysieke winkels, een goede belevenis ervaren. Door middel van een live chat op de website, kunnen klanten snel worden verder geholpen. 

In de Bloembinderij branche is het aannemelijk dat klanten vaker een aankoop doen, als ze tevreden zijn met het bedrijf. Een live chat via Chatkracht is 72 uur per week online, hier kunnen klanten met allerlei vragen komen die met het desbetreffende bedrijf te maken hebben.  
Door deze bereikbaarheid kunnen klanten online ook buiten regulier openingstijden terecht bij de klantenservice. De live chat service is voor de klanten een laagdrempelige manier van communiceren met het bedrijf. Klanten zullen eerder een chat sturen, dan dat er telefonisch contact wordt opgenomen of dat er een mail wordt gestuurd.  

Binnen komende chats worden binnen 30 seconden opgepakt en hierdoor wordt een klant altijd snel verder geholpen. Deze vorm van klantenservice is erg klantvriendelijk en de websitebezoekers zullen tevreden worden achtergelaten. Dit kan er in resulteren dat er loyale klanten komen die meerdere keren aankopen zullen doen.  

Haal het maximale uit je klantenservice. 

Aan het begin van een samenwerking tussen Chatkracht en een klant, wordt er altijd gevraagd of de klant een kenniscentrum in kan vullen. In dit kenniscentrum kan de klant aangeven hoe de chat moet worden opgepakt. Daarnaast ontvangt Chatkracht een bult aan informatie de gebruikt kan worden om de chat te beantwoorden. Als een klant geïnteresseerd is in een van de producten of diensten van een bedrijf, probeert Chatkracht de contactgegevens van de klant te achterhalen. Hierdoor heeft een bedrijf een warme lead. Het bedrijf hoeft dan alleen nog maar de sale te maken.  

Kortom in de Bloembinderij branche is een live chat functie een toegevoegde waarde. Klanten kunnen 72 uur per week hun vragen stellen en geholpen worden. De customer journey van een bedrijf wordt verbetert en klanten zullen tevreden worden achtergelaten.