Zakelijke informatie online

Lead Generation als marketingtool

Als bedrijf is het belangrijk dat je bij de marketing door middel van Lead Generation een communicatiestrategie opzet. Dat wil zeggen dat je bij potentiële klanten in beeld moet komen. Zij moeten weten dat jij voor hen relevante producten en diensten verkoopt. Je moet met name de klanten bereiken die op dit moment naar jouw producten en diensten op zoek zijn. Binnen de marketing wordt deze manier van werken aangeduid als Lead Generation. Je zorgt ervoor dat geïnteresseerde klanten door middel van content naar jou toe komen.

Lead Generation gaat over de route naar een aankoop

Bij Lead Generation gaat men ervan uit dat een klant die op zoek is naar een product drie stadia doorloopt. Eerst is hij geïnteresseerd en gaat op zoek naar informatie over de producten waarnaar hij op zoek is. In het volgende stadium is hij op de hoogte van de producten die verkrijgbaar zijn en zoekt leveranciers. Van sommige producten zal hij actief informatie opvragen, zonder de intentie om een bestelling te doen. In het laatste stadium, als hij een potentiële klant wordt genoemd, heeft hij die intentie wel. Bij Lead Generation wordt geprobeerd om de route die een klant volgt te beïnvloeden.

De tools van Lead Generation

Het beïnvloeden van het gedrag van potentiële klanten in de offshore industrie is de specialiteit van Kelson. Lead Generation wordt gedaan door verschillende tools in te zetten. Ten eerste is dat het gebruik van zoekwoorden. Door een goede SEO-strategie komen de producten van leveranciers hoger in de zoekresultaten op internet terecht. Een andere tool is social media. Met de juiste posts kun je de klanten beïnvloeden. Vooral als posts op social media worden gecombineerd met relevante blogs. In de praktijk blijkt dat vooral blogs die gekoppeld zijn aan een aanbieding erg goed werken.

Je zou ook graag

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.