haarlemmermeerlijnen.nl

Zakelijke informatie online

Het nut van een loyalty programma

2 min gelezen

Bedrijven kunnen met een loyalty programma hun verkoopcijfers positief beïnvloeden. Een loyalty programma biedt bedrijven de mogelijkheid om rechtstreeks met hun klanten in contact te komen en op individuele basis hun gedrag te analyseren. Bij DBF kun je van een compleet loyalty platform gebruik maken. Dat platform gebruikt klantenpassen om je klanten te benaderen en hen de kans te geven om van speciale aanbiedingen te profiteren. Deze klantenpassen zijn gekoppeld aan een softwareplatform met een mijn-omgeving faciliteit. Klanten geven daar aan wat hun leefomstandigheden zijn en waaraan ze behoefte hebben op het gebied van de producten die jij verkoopt.

Marketing aanpassen met een loyalty programma

De resultaten van een loyalty programma worden gepresenteerd aan de hand van duidelijke grafieken. DBF neemt je bij de hand om je te leren hoe je de inhoud van deze analyses moet interpreteren. Op grond van die analyses kun je de marketing aanpassen. Als bijvoorbeeld blijkt dat relatief weinig klanten gebruik maken van een bepaalde aanbieding, kun je via de mijn-omgeving tool proberen bij de klanten te achterhalen waarom die aanbieding hen niet aanspreekt. Als daar duidelijke conclusies uit komen, zoals dat de verkeerde boodschap wordt gecommuniceerd, is dat eenvoudig aan te passen.

Stijgende verkoopcijfers

Met een loyalty programma is het niet moeilijk om de verkoopcijfers te laten stijgen. Als je uit de data die wordt gegenereerd door het loyalty programma de juiste conclusies trekt en je marketing strategie aanpast, zullen immers niet alleen de klanten die deel uitmaken van het programma de producten vaker aanschaffen. Ook klanten die wel worden bereikt door je communicatie-uitingen, maar geen deel uitmaken van het loyalty programma, zullen sneller bereid zijn om jouw producten aan te schaffen. De informatie die door het loyalty platform wordt gegenereerd is dus nuttig voor de totale verkoopcijfers.