Samenwerken met Interim management
2 min gelezenInterim management staat bekend om flexibiliteit en tijdelijke versterking, zo voert een interim management taken uit die een dag van te voren binnen kunnen komen. Doordat een interimmer zo flexibel is is het voor bedrijven makkelijk om iemand inhuren vlak voor een deadline. Zo kan het voorkomen dat je als interimmer een dag van tevoren wordt ingehuurd en dan moet je natuurlijk zorgen dat alles zo soepel mogelijk verloopt, ook als je nog maar 24 uur hebt. Nu is dus de grootste vraag hoe je dat goed gaat organiseren. Als eerste is het handig om een stappenplan te maken en een overzicht van wat er nog moet gebeuren. Het is dus handig om nummers op een papiertje te schrijven en daarachter te schrijven wat het belangrijkste is en daarna komt zo creëer je een overzicht wat er nog gedaan moet worden, daarna maak je een stappenplan en kijk je welke werknemers je ter beschikking hebt om de volgende taken uitvoeren, denk hierbij aan financiële plannen of aan marketing. Als de gehele planning af is wat er nog moet gebeuren dan kan je dat makkelijk door communiceren met de betreffende werknemers van het bedrijf. Als je een werknemer nodig hebt die er niet is kan je via online sites communiceren zodat het ook op tijd bij die persoon komt. Maar bellen is tegenwoordig het makkelijkst en snelst. Via bellen kan de communicatie het beste over worden gebracht als die persoon op afstand werkt. Reden van afstand werken kan bijvoorbeeld ziekte zijn of zwangerschap.